12/3/10

Ήμουν ο Όμηρος, σε λίγο θα είμαι Κανένας σαν τον Οδυσσέα

Όρια

Υπάρχει κάποιος στίχος του Βερλέν που δεν θα ξαναθυμηθώ.
Υπάρχει κάποιος δρόμος εδώ κοντά που είναι κιόλας απαγορευμένος για τα βήματά μου.
Υπάρχει ένας καθρέφτης που κοιτάχτηκα για τελευταία φορά,
υπάρχει κάποια πόρτα που έχω κλείσει ως τη συντέλεια του κόσμου.
Ανάμεσα στα βιβλία της βιβλιοθήκης μου (τα βλέπω εδώ μπροστά μου)
υπάρχει κάποιο που δεν θα ξανανοίξω πια.
Τούτο το καλοκαίρι κλείνω τα πενήντα'
ο θάνατος ασταμάτητα με ροκανίζει.


Ο συνένοχος

Με σταυρώνουν κι εγώ πρέπει να 'μαι τα καρφιά κι ο σταυρός.
Μου προσφέρουν το ποτήριο και πρέπει εγώ να 'μαι το κώνειο.
Μ' εξαπατούν και εγώ να 'μαι το ψέμα.
Με καίνε και πρέπει να 'μαι η κόλαση.
Οφείλω να μεγαλύνω και να ευλογώ την κάθε στιγμή του χρόνου.
Τροφή μου είναι τα πάντα.
Το ακριβές βάρος του σύμπαντος, η ταπείνωση, η δοξολογία.
Πρέπει να συγχωρώ αυτόν που με πληγώνει.
Η ευτυχία μου ή η δυστυχία μου δεν έχουν σημασία.
Είμαι ο ποιητής.


Religio Medici, 1643

... Προστάτεψέ με, Κύριε, από την ανυπόμονη
λαχτάρα να γίνω μάρμαρο και λησμονιά.
Προστάτεψέ με απ΄το να είμαι αυτός που ήδη υπήρξα,
αυτός που ήδη υπήρξα ανεπανόρθωτα.
Ούτε από το ξίφος, ούτε από την πυρωμένη λόγχη
να με προστατέψεις, παρά μονάχα από την ελπίδα.

ΥΓ1. "Το να κάνεις καλό στον εχθρό σου, μπορεί να είναι πράξη δικαιοσύνης και δεν είναι δύσκολο: να τον αγαπάς όμως, δεν είναι πράξη ανθρώπου, αλλά πράξη αγγέλου.
"Ο Θεός είναι πιο γενναιόδωρος από τους ανθρώπους, και θα τους μετρήσει με άλλα μέτρα.
"Δώσε τα άγια στα σκυλιά και ρίξε τα μαργαριτάρια στους χοίρους' αυτό που έχει σημασία είναι να δίνεις.
"Η πύλη είναι εκείνη που διαλέγει, όχι ο άνθρωπος.
"Τίποτα δεν χτίζεται πάνω στην πέτρα, όλα πάνω στην άμμο χτίζονται, όμως το χρέος μας είναι να χτίζουμε σα να 'τανε η πέτρα...
(Περικοπές από ένα απόκρυφο ευαγγέλιο)

ΥΓ2. "Η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν μπορεί να μας πληγώσει, παρά μόνο εκείνοι που αγαπάμε".

ΥΓ3. "Δεν υπάρχουν παράδεισοι άλλοι από τους χαμένους παραδείσους"

Χ.Λ.Μπ. για να 'χουμε να πορευόμαστε, όσο με τη σιωπή θα ξαναγίνουμε εκείνο που ανεπανόρθωτα υπήρξαμε. Προστάτεψέ μας μόνο, απ' την Ελπίδα.