30/9/08

Ένα χρυσόψαρο μέσα στη γυάλα

«Μια αφρικάνικη παροιμία λέει: «Δεν έχει σημασία πόσο καιρό ένα κούτσουρο παραμένει στο ποτάμι, ποτέ δε γίνεται κροκόδειλος. «Παρ’ όλα αυτά εγώ από καιρό σε καιρό κάνω το λάθος και φαντάζομαι ότι έγινα κροκόδειλος μέσα σε αυτό το μεγάλο ποτάμι που λέγεται Αλβιόνα».
Έτσι αρχίζει το πρώτο μέρος στο πρώτο κεφάλαιο στο πρώτο της μυθιστόρημα η Ντία Μέξη – Τζόουνς «Ο Τζόνι κι εγώ» (Εμπειρία Εκδοτική).
Η Ντία που γνώρισα ως Pelepole, στο μεγάλο ποτάμι που λέγεται διαδίκτυο και ως… κούτσουρο alef στεκόμουν στην ιστοσελίδα της ritsmas τα «Πρόσωπα» που γνώρισα ως επισκέπτη στο Golem δικό μου, μια νύχτα κατασκότεινη στη μέση του πουθενά.
Στη μέση του πουθενά μια νύχτα μια Ρίτσα που δήλωνε και ονοματεπώνυμο (ε ναι είναι η γνωστή Ρίτσα Μασούρα, η φίλη μου πια) έμπαινε να δηλώσει στο παγκοσμίως άγνωστο alef (αυτό που όλοι γνωρίζετε είναι το διήγημα του Μπόρχες) ότι εντάξει το πήρα το βιβλίο που μου προτείνεις και θα σου πω αμέσως μετά!
Αμέσως μετά- ε δεν γινόταν διαφορετικά- υποχρεώθηκα να της πω τελικά το… κούτσουρο alef ποια ήταν και μετά στο ίδιο ποτάμι γνωριστήκαμε «ψαράκια πολλά». Και πάνω που ισχυριζόμουνα πως δεν χωρά άλλα η… γυάλα, όσα έχω- έχω και μου είναι αρκετά!
Αλλά η Ρίτσα και η Penelope υπήρξαν για μένα κεραυνοβόλες φιλίες και η Penelope μάλιστα και από μακριά! Μονάχα τα νερά του ποταμού- διαδικτύου θα μπορούσαν να μας φέρουν τόσο κοντά!
Φανταστείτε λοιπόν την έκπληξη όταν έμαθα ότι η δική μου Penelope είναι η συγγραφέας Ντία Μέξη- Τζόουνς που υπογράφει από την γηραιά Αλβιόνα το βιβλίο «Ο Τζόνι κι εγώ» (Johnny –and-me.blogspot.com η ιστοσελίδα της!)
Αλλ’ οι συμπτώσεις, στην περίπτωσή μας, φαίνεται ότι δεν είχαν τελειωμό! Το βιβλίο κυκλοφόρησε από την «Εμπειρία Εκδοτική» φίλων καλών! Γιώργος Κανελλόπουλος που τόσα μου θυμίζει και με πονά και τώρα Γιώργος Γιαννούσης, που αγαπώ!
Αλλ’ επειδή «τα-τυχαία-συναπαντήματα» έτσι- και- βρίσκεσαι- στην- ίδια- γυάλα,- στο- ίδιο- ποτάμι- ή- στην- ίδια… πίστα, δεν έχουν τελειωμό, ήγγικεν και το πλήρωμα του χρόνου και η Penelope-Ντία θα βρεθεί απέναντί μου και μαζί με όλα τα ψαράκια της γυάλας! (ε όχι κατά όλα!) Εφόσον σε κεντρικό βιβλιοπωλείο επιτέλους θα συναντηθούμε η συγγραφεύς Penelope- Ντία Μέξη – Τζόουνς και οι τρεις… σωματοφύλακες που είναι τέσσερις αυτή τη φορά: το alef που υπογράφει αυτό το κείμενο, η Ρίτσα Μασούρα και ο Μάνος Κοντολέων φίλος κι αυτός καρδιακός απ’ τα παλιά! Για να υποδεχθούμε την Penelope και τον Johnny της! Συντονιστής μας, ποιος άλλος; Ο Γιώργος Γιαννούσης που έκανε την ιστοσελίδα βιβλίο σωστό! Ως γνήσια βιβλιοφάγα δεν θα το έλεγα ποτέ μου «βιβλίο συμβατικό»!
Κι έτσι το… κούτσουρο alef με χαρά έγινε φίλη-ψαράκι σωστό! Στο μεγάλο ωκεανό του διαδικτύου που μας φέρνει τόσο κοντά αγαπημένες φιλίες από μακριά!
Καλωσόρισες, Penelope-Ντία! (Φιλιά Κατερινάκι και Ιουστίνη και Φωτεινή!)

Aκολουθεί πρόσκληση, καθότι αύριο η μεγάλη συνάντηση, ναι?

ΣΤΟ PUBLIC ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ,
ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΚΑΙ ΩΡΑ 19:00

Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ, τα Καταστήματα PUBLIC
και η συγγραφέας Ντία Μέξη-Τζόουνς
σας προσκαλούν στην παρουσίαση του μυθιστορήματος
«Ο Τζόνι κι εγώ»
στο Σαλονάκι Βιβλίου του PUBLIC Συντάγματος.

Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:
Ελένη Γκίκα, δημοσιογράφος και συγγραφέας
Μάνος Κοντολέων, συγγραφέας
Ρίτσα Μασούρα, δημοσιογράφος και blogger

Συντονιστής της εκδήλωσης θα είναι ο Υπεύθυνος Εκδόσεων
της ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ, Γιώργος Γιαννούσης.

[Κατάστημα PUBLIC Συντάγματος, Καραγεώργη Σερβίας 1, Πλατεία Συντάγματος, τηλ. 210-3246210]